Boka demo

Vi är Lion Competence


Kompetensutveckling inom förtroendebaserad försäljning

Vi är Lion Competence


Kompetensutveckling inom förtroendebaserad försäljning

Vad vi tror på och lär ut:


Transaktionell försäljnin
g vs. Förtroendebaserad försäljning 

Kunden har alltid rätt  vs. Pedagogiskt utmana kunden

Reaktiva problemlösare vs. Proaktiva rådgivare 

Tillfälliga insatser vs. Kontinuerligt lärande

Inspiratörer vs. Beteendeförändrare

Kärnan i Lion Competences uppdrag kan beskrivas väldigt enkelt: vi skapar vinnande säljbeteenden som maximerar försäljning. Genom att förse våra kunder med precis de verktyg som de behöver för att bygga en säljavdelning i världsklass hjälper vi dem att nå sina tillväxt- och lönsamhetsmål. Kort och gott – Lion Competence hjälper företag att växa och utvecklas!

Idag arbetar över 4000 svenska säljare utifrån Lion Competences välbeprövade metoder för vinnande säljbeteenden. I vårt kundportfölj hittas både internationella bolag som Benify, DS Smith och Canon, såväl som mindre företag som iGoMoon, Printpool och Orange Clean.

Möt Leonardo Johansson

VD & grundare av Lion Competence


Med över 15 års erfarenhet av försäljning i bagaget, inklusive säljchefsroller på mjukvaru-, konsult- och produktföretag, bestämde sig Leonardo 2017 för att bygga en högkvalitativ plattform för kompetensutveckling inom B2B-försäljning.

Boka ett möte med Leonardo

Varför startade du Lion Competence?
Det korta svaret är att jag ville att fler än ett säljteam i taget skulle kunna ta del av den breda expertis inom säljutveckling som jag samlat på mig genom åren. Jag stötte på så många säljare som verkligen brann för försäljning (precis som jag själv!) och som gjorde sitt yttersta för att prestera toppresultat, men som inte fick rätt förutsättningar för att göra det. Jag kände att här kan jag hjälpa människor på riktigt, inom det som jag älskar mest: försäljningsteknik. Jag ville helt enkelt skapa en plattform för lärande inom förtroende- och värdebaserad försäljning som inte begränsades av min tillgängliga tid. Och där föddes idén om digitala utbildningar, med mig som ett fysiskt bollplank!


Vilka är dina sanningar om försäljning?
Att framtidens stjärnsäljare är de som satsar på sin personliga och professionella utveckling och kan möta de höga krav som 2020-talets beslutsfattare har. Dagens etablerade sanning är att sälj främst handlar om relationsbyggande, vilket oftast inte stämmer. Beslutsfattare ställer extremt höga krav på säljare nu för tiden. De är mer otåliga än tidigare, kräver högre kunskapsnivå från säljaren och förväntar sig också att hen ska förmedla insikter och aha-upplevelser. Och därför kommer säljare som blir “fat and happy” inte att ha en chans framåt, oavsett tidigare säljframgångar.

...och det här önskar jag att alla säljledare i landet förstod: att man måste jobba aktivt för att ge sina säljare rätt förutsättningar för att lyckas. Det förtjänar de! Driv, sociala färdigheter och andra personliga egenskaper är viktiga faktorer, men det kommer inte räcka hela vägen. Med rätt verktyg däremot så blir möjligheterna oändliga.

Klicka för att ladda ner PDF:en

HUR SÄLJTEAM IMPLEMENTERAR
VINNANDE SÄLJBETEENDEN

GRATIS PDF
Klicka för att ladda ner PDF:en
HUR SÄLJTEAM IMPLEMENTERAR
VINNANDE SÄLJBETEENDEN
GRATIS PDF